like :)

Si Pelangi

My photo
You are you and I am I, and if by chance we find each other, then it is beautiful :)

Saturday 24 November 2012

Allah cipta takdir itu.


Assalamualaikum semua :)
HIDUP. hidup ni memang indah kan sebenarnye? tapi kita yang selalu tak bersyukur. bila sedih salah kan takdir. bila gembira lupa siapa yang bagi bahagia tu. heh itu la manusia. tapi itu bukan la point yang sebenarnya. 

Sebelum tu nak flashback sikit la. tapi macam mana eh? okay la macam ni. pernah tak korang berfikir yang bila korang dengan someone tu korang nak dia ada dalam hidup korang selamanya tapi end up break up. and lastly rasa macam dunia ni dah tak bermakna dan tak tahu nak buat apa dah. orang biasa kalau baru break up ni. hati dia remuk plus mesti cakap dalam diri taknak cari yang lain. okay itu sgt cliche tp memang betul pun. sebab apa? dia lupa kuasa Allah 

Kita sebenarnye tak sedar yang bila kita hilang seseorang Allah akan gantikan kita dengan seseorang yang lebih baik. Serious tak tipu. saya hanya merancang tapi Allah yang menentukan. dah takde dah istilah menunggu sampai 6 tahun tu. dah takde dah janji tu tinggal janji. salah saya ke mungkir janji sendiri , kalau awak sendiri yang tak berusaha? 

Ingat senang ke nak lupakan orang yang pernah kita sayang. yang kita rasa dia the only one. hamek kau. eh tapi tu la bagi saya doa tu penting. kalau taknak hati sakit. banyak banyak la doa pada Allah supaya rasa sakit tu hilang dan perlahan perlahan kita dapat lupakan dia. ramai kawan saya tanya. kenapa cepat betul berubah? kenapa tak tunggu dia dah? apa ? cepat berubah? almost 2 years kot. cepat apa nya. one thing. he never fight for me so why should i waiting for someone who never make any effort? kan? angguk cepat! haha

Berkat doa dan nasihat dari kawan kawan. akhirnya hmmm memang serious dah move on. big YEAYYYY. kenapa kita nak biarkan hidup kita menunggu sesuatu yang tak pasti. dia belum tentu jadi milik kita. dan kenapa kita tak cuba bagi peluang pada diri sendiri untuk buka hati pada seseorang yang betul betul sayang kita kan? 

Takde apa yang mudah dalam hidup ni . tapi tu la dalam kesedihan melanda itu datang si penyelamat cinta. cewahhhh. tak pernah langsung terfikir boleh ada rasa macam ni kat dia. lucu nya takdir ni tapi itu la yang paling indah. Allah dah aturkan jalan cerita kami yang sangat indah. teliti pada setiap plot . amboi cepat nya kan? tapi hati dah tergerak untuk dia cepat atau lambat bukan persoalannye kan. dengan kata lain saya dah jumpa si pemegang hati . Alhamdulillah. saya tak pernah terkilan bila kehilangan sebab saya tahu Allah dah ganti kan dengan seseorang yang lebih layak untuk terima hati ini. 

Love, JZ

No comments:

Post a Comment