like :)

Si Pelangi

My photo
You are you and I am I, and if by chance we find each other, then it is beautiful :)

Thursday 10 November 2011

manusia

Apa perasaan bila kita cuba memberi pandangan kita tapi orang tafsirkan sebagai membebel? ya mungkin aku kuat membebel. tapi pernah tak terfikir yang mungkin kita fikir yang dia dah abis berkata kata. pernah? tak kan. so bila nak sound mungkin anda perlu berlapik dengan kata kata anda itu. jangan la sampai menyakitkan hati. mungkin bagi kau tidak tapi mungkin si pendengar itu kata ya aku terasa. pernah kau fikir? takkan.

mungkin juga kau seorang yang sukar untuk menerima pandangan. ini cuma pandangan. kalau kau tak mampu terima tapi kenapa masih mahu bercerita? kenapa masih mahu meluahkan sedangkan kau sendiri tak dapat terima pandangan orang? cuma mahu si pendengar mendengar sahaja? kita manusia. punya rasa yang ingin meluahkan. rasa ingin berkongsi rasa ingin memberi pendapat. salah kah?

mungkin kita tak memahami cara masing masing. tapi maaf kata kata itu sudah cukup mengguris. aku cuma gadis yang mempunyai hati yang kecil dan mudah terluka. aku cuma si pembebel yang selama nya akan membebel. tak suka. silakan pergi dari sini. aku juga manusia.

No comments:

Post a Comment